[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.w czasach chrześcijańskich.W okresie rozwoju nowożytnych systemów religijnych, które stawały się coraz bardziejortodoksyjne, co może potwierdzić choćby najlepiej znany nam przykład, czyli zmiany, jakie w podejściu do seksualności dokonały się na przestrzeni wieków w chrześcijaństwie.Zatem pornografia zaczęła się dwa tysiące lat temu, bo przedtem to nie byłapornografia, przedtem to była.twórczość.Najdawniejsze jej przejawy wskazują na duże oddziaływanie seksualności nawyobraźnię i uczucia ludzi, co wywarło określony wpływ na rozwój kultury duchowej i sztuki.To była twórczość przedstawiająca życie seksualne, erotyzm?Raczej afirmacja seksualności i jej przejawów.Ten rodzaj twórczości pozwalał artyściew sposób bezpieczny ujawnić treści, które albo były objęte zakazem, albo były zbyt trudne do wyrażenia wprost, na przykład Michał Anioł w Kaplicy Sykstyńskiej namalował swój autoportret, na którym widać, jak odbywa stosunek analny z diabłem.I to nie była pornografia?To nie była pornografia, tylko sztuka erotyczna.A wraz z nadejściem chrześcijaństwa tego typu przedstawienia, mające na celupodniecić oglądającego, stały się czymś zakazanym, niemoralnym – pornografią.Dla przedstawień sztuki erotycznej w różnych okresach historycznych używano różnychokreśleń, na przykład: erotyczna, obsceniczna, nierządna, niemoralna, sprośna czy pornograficzna.Grzeszna.Słowo pornografia jest zbitką dwóch greckich słów porne – nierządnica oraz graphos –pisanie, stąd też obiektywna kategoria, której desygnatem jest nazwa pornografia – pisanie o nierządnicach, nie istnieje.Zgodnie z ogólnym rozumieniem i tradycją historyczną pornografia oznacza odzwierciedlenie, za pomocą wszelkich możliwych form graficznych i przestrzennych, zagadnień dotyczących jednego z istotnych przejawów egzystencji ludzkiej, jakim jest seksualność człowieka.Pornografia tak rozumiana wynika z naszej wewnętrznej potrzeby, z opisywaniai przedstawiania relacji z innymi ludźmi we wszystkich ich przejawach.Zawsze istniała w nas ciekawość życia innych, choćby naszego sąsiada Kowalskiego, tylko niektórych interesuje, czy oszukuje on urząd skarbowy, a innych.co robi w łóżku.I jak to robi.Z Kowalską.I jak ta Kowalska to robi.Materiały erotyczne w pewnym sensie udzielają takiejodpowiedzi.Zwróć uwagę, że gdy zaczęły się doskonalić techniki graficzne i fotograficzne, czyli wraz z powstaniem dagerotypów, pojawiły się na nich motywy erotyczne – dagerotypyprzedstawiające akty seksualne.Wystarczy przekartkować albumy poświęcone historii fotografii, by się przekonać, że już w pionierskich czasach fotografii na szklanych taflach robionopornograficzne zdjęcia.I to jest, zauważ, pornografia przedstawiająca stosunki seksualne w różnych pozycjach oraz eksponująca genitalia.Niektóre z tych fotografii są naprawdę hardcorowe, widziałam kiedyś taki zbiór –między innymi trzej mężczyźni i jedna kobieta, stosunki analne, stosunki homoseksualne.Nie pokazywały nic więcej ponad to, co można było spotkać już w przeszłości.Z XVIwieku pochodzi galeria rycin Annibale Carracciego zatytułowana Kochankowie bogów.Widać na nich wyraźne i bardzo wiernie oddane organy płciowe, a także wymyślne pozycje przywodzące na myśl hinduską Kamasutrę: stosunek w pozycji na jeźdźca, na jeźdźca odwróconego, na stojąco i wiele innych.Jeszcze dosadniejsze szkice powstały pod koniec XVII wieku.Nieznany autor zatytułował je Akademia kobiet.Z wielką dbałością o szczegóły pokazany został seks oralny, analny, grupowy i masturbacja.Z XVIII wieku pochodzi niemieckie wydanie powieści markiza de Sade’ a Justyna, czyli nieszczęścia cnoty, w którym znalazły się ilustracje do tekstu przedstawiające masturbację, seks grupowy, seks oralny, kontakty homoseksualne kobiet i mężczyzn, krępowanie i chłostanie, a nawet karkołomne piramidy zbudowane z kopulujących ze sobą osób.W wiktoriańskiej Anglii powstawały akwarele i litografie, które są naprawdę pornograficzne.Ukryte głęboko w bibliotekach obsceniczne, nieprzyzwoite obrazy i teksty były rodzajem wentyla dającego ujście emocjom ograniczonym przez nakazy i zakazy.W złotym wieku Polskiszlacheckiej mieliśmy rozległe kontakty międzynarodowe.W pałacach i dworach powstawały tak zwane pokoje chińskie lub japońskie.One nie dotyczyły.kuchni.smaków kuchni Dalekiego Wschodu, lecz eksponowano w nich sztychy erotyczne.Naskutek interwencji Kościoła zaczęto likwidować takie pokoje w polskich domach.Wielu artystów i twórców posiada w swoim dorobku mniej lub bardziej śmiałą twórczośćerotyczną.Rodzi się pytanie, skąd bierze się u nich tak silna potrzeba eksplorowania erotyzmu.Czy jest wyrazem niezaspokojonych pragnień? Czynnością zastępczą, manifestacją braku czyspełnienia? A może wyrażają oni w ten sposób przekonanie, że seks odgrywa ważną rolę w życiu i dlatego należy go pokazywać?Pomimo liberalnego podejścia do tematu zainteresowanie seksualnością nie słabnie.Internet przesycony jest pornografią [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • windykator.keep.pl
  • Strona pocz±tkowa
  • Kocikowski, Andrzej; Górniak Kocikowska, Krystyna; Bynum, Terry Wprowadzenie do etyki informatycznej (2001)
  • Zbigniew Nienacki (Andrzej Pilipiuk) Pan Samochodzik i sekret alchemika SÄ™dziwoja
  • Zajdel Janusz Andrzej 1983. CaÅ‚a prawda o planecie Ksi
  • Pilipiuk Andrzej (Olszakowski Tomasz) Pan Samochodzik i Ikona z Warszawy
  • Brodziak Andrzej Funkcja Ewy Sens Ludzkiej Egzystencji
  • BoruÅ„ Krzysztof & Trepka Andrzej Tryl.Kosm. 2 Proxima
  • Andrzej Zbych Stawka wiÄ™ksza niż życie 02
  • Malinowski Andrzej Biomedyczne Podstawy Rozwoju i Wychowania
  • Andrzej ZiemiaÅ„ski Pomnik Cesarzowej Achai t4
  • Andrzej.ZiemiaÅ„ski Przesiadka.w.piekle.(PDF)
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • aguilera.opx.pl