[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.2) Model punktowej oceny atrakcyjności sektora.Jest to model bardziej precyzyjny od modelu Portera i daje możliwość porównania atrakcyjności kilku sektorów.Jest mniej szczegółowy.Polega na założeniu, że można skonstruować listę czynników które różnicują sektory i stopień ich atrakcyjności.Można porównać ze sobą dowolną liczbę sektorów.Dla porównania wszystkich elementów kilku sektorów trzeba zastosować ocenę punktową , ponieważ poszczególne kryteria mają niejednakową wagę dla oceny ogólnej - należy wprowadzić oceny ważone.Elementami oceny sektora mogą być: tempo rozwoju rynku, wielkość rynku, konkurencyjność, atrakcyjność inwestycyjna, potencjał innowacyjny atrakcyjność społeczna.Ważne jest ustalenie perspektywy czasowej oceny: czy ocenić bieżącą , czy przyszłą wartość sektora.Odpowiedź zależy od celu analizy.Dla projektowania strategii sektor należy ocenić w skali bieżącej i przyszłej (za 5,10,15 lat).25.Zastosowania mapy grup strategicznych w analizie konkurencji w sektorze.Mapa grup strategicznych jest nowoczesną metodą analizy wewnętrznej struktury konkurencji i wiąże się z koncepcją grup strategicznych w przemyśle.W koncepcji grup strategicznych uznaje się, że konkurencja w przemyśle toczy się między przedsiębiorstwami wewnątrz danej grupy strategicznej.W przypadku przedsiębiorstw należących do różnych grup możliwe jest łączenie się rywali w celu osiągnięcia doraźnych lub długofalowych korzyści, takich jak: --tworzenie lub umacnianie barier wejścia do danego sektora, -utrudnianie naśladownictwa strategii potencjalnym rywalom, -stosowanie wspólnej polityki rynkowej wobec konkurentów spoza grupy.Podstawą wyodrębnienia przedsiębiorstw należących do tej samej grupy strategicznej jest zidentyfikowanie strategii rynkowej wszystkich przedsiębiorstw sektora.Najważniejsze czynniki strategii konkurencyjnej przedsiębiorstw, które bierze się pod uwagę przy łączeniu ich w grupy strategiczne to: jakość wyrobu, technologie specjalizacja asortymentowa, ceny produktu, koszty produkcji, rodzaj produktu, dystrybucja, integracja pozioma i pionowa.Mapa grup strategicznych jest przestrzenią strategiczną, w której można wyróżnić obszary o większej lub mniejszej atrakcyjności.Mapa grup strategicznych jest bardzo użytecznym i niezbyt trudnym do sporządzenia narzędziem analizy sektora.Pozwala ona lepiej poznać charakter konkurencji wewnątrz sektora oraz podjąć decyzje dotyczące zmiany sektora lub grupy strategicznej.Znajomość mapy grup strategicznych pozwala uzyskać odpowiedzi na następujące pytania: -do jakiej grupy strategicznej w danym sektorze należy przedsiębiorstwo, -jakich ma konkurentów, -jakie strategie realizują konkurenci w innych grupach strategicznych, -jaka jest atrakcyjność poszczególnych grup strategicznych, -jakie szanse I zagrożenia wiążą się z pozostawaniem w określonej grupie strategicznej.26.Determinanty przewagi konkurencyjnej , podstawowe elementy jej analizy.Elementy analizy przewagi konkurencyjnej (wg Portera): konkurencja, odbiorcy, dostawcy, potencjalni konkurenci, substytuty, oraz: regulatory, związki zawodowe, właściciele, sojusznicy strategiczni.Przedmiotem konkurencji jest to, o co toczy się ona, czyli zasoby i wartości.Podmiot konkurencji: kto z kim konkuruje, czyli klienci, dostawcy, regulatory, związki zawodowe, właściciele, sojusznicy strategiczni.Elementy makrootoczenia: otoczenie ekonomiczne, prawno-polityczne, technologiczne, demograficzne, międzynarodowe.Pytania przewagi konkurencji: jak wykorzystać zasoby aby efektywność była jak największa, jak doprowadzić do przewagi w sektorze.Przewaga konkurencji może dotyczyć: produktów, rynków, przedsiębiorstw, branż, regionów kraju.Może być ona określona z punktu widzenia przedsiębiorstwa i odbiorców (oceny odbiorców mają zasadnicze znaczenie w uzyskiwaniu przez firmy rzeczywistej przewagi konkurencyjnej, bo na podstawie tych ocen dokonują oni aktów zakupu) [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • windykator.keep.pl
  • Strona pocz±tkowa
  • 2%2BPsychologia%2BSpo%25C5%2582%2B %2BKsi%25C4%2585zka%2B%2528Serce%2BI%2BUmys%25C5%2582%2B %2BAronson%2529
  • Kryteria oceny rentowności przedsiębiorstwa (27 stron) (2)
  • Finanase i polityka finansowa (50 stron)(1)
  • Polityka finansowa państwa (37 stron)(1)
  • prawo%2Bbankowe%2B %2Bkomentarz%2B719%2Bstron
  • Międzynarodowe stosunki gospodarcze (68 stron)
  • socjologia%2Bwst%25C4%2599p%2Bdo%2Bsocjologii%25282%2529
  • Rynki finansowe (36 stron)
  • Ubezpieczenia+maj%C4%85tkowe+%2816+stron%29%281%29
  • rachunkowo%9c%e6+finansowa+%2821+stron%29
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • ocenkijessi.opx.pl