[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Ich zadaniem ma być z jednej strony przekonanie do celowości i słuszności podjętych decyzji, okazanie zaufania i wiary w pomoc przy ich realizacji, poinformowanie, jak należy zachowywać się w nowej sytuacji (co oznacza ona dla każdego pracownika) oraz przedstawienie przyszłych korzyści (koniecznie dla wszystkich).Z drugiej strony - mają one na celu przygotowanie pracowników do pełnienia nowej roli i jej zrozumienia, a więc dotyczyć będą szkoleń z zakresu podstaw zarządzania, finansów, narzędzi kontroli możliwych do wykorzystania w danym procesie pracy, zasad współpracy i komunikowania się w firmie, umiejętności społecznych itp.W dalszej kolejności powinny znaleźć się szkolenia pogłębiające wiedzę techniczną pracowników (pozostające w związku z wykonywanym zawodem lub przysposabiające do nowej pracy).Etap realizacji: uruchomienie procesu zmian lub działań usprawniających.Wdrażaniem i propagowaniem nowych technik muszą zajmować się wszyscy członkowie zespołu projektowego.Przebieg procesu jest najczęściej uzależniony od indywidualnego przypadku, ale każdorazowo w usprawnienia musi być zaangażowana cała załoga.Stąd tak bardzo istotne i wręcz fundamentalne jest przekonanie pracownika, że jego praca jest ważna dla przedsiębiorstwa, w którym pracuje.Łatwiej mu przyjdzie to stwierdzić, jeśli będzie właściwie umotywowany.Wniosek: zainwestowanie w pierwszej kolejności w zasoby ludzkie jest zawsze bezpieczniejsze i rozsądniejsze, aniżeli wydawanie z góry ogromnych kwot na niepewne, ale modne systemy nowoczesnego zarządzania.Przede wszystkim od jakości personelu zależy przetrwanie przedsiębiorstwa na rynku, a zachowanie pracowników wpływa na wizerunek firmy oraz jej wyniki ekonomiczne i jakościowe
[ Pobierz całość w formacie PDF ]