[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Na wypełnienie ankiet potrzebne było uczniom około 30 minut.2.6.Charakterystyka badanej grupyBadaniami objęto 20 uczniów Publicznego Gimnazjum nr 11 w Białymstoku.Uczniowie byli w tym samym wieku 15-16 lat i uczęszczali do klasy III.W szkole nie jest prowadzona edukacja uczniów niepełnosprawnych, tak więc bezpośrednio kontakty z niepełnosprawnymi uczniowie zdobywają poza murami szkoły.Wyniki swoich obserwacji i przemyśleń badani przedstawili odpowiadając na pytania ankiety.Płeć badanych przedstawia poniższa tabela.Tabela nr 3 Tytuł: Płeć badanych uczniów.Płeć badanychLiczba%Dziewczyna525Chłopiec1575Ogółem20100Źródło : badania własne.Jak wynika z tabeli, wśród uczniów przeważali chłopcy.Stanowili oni 75% całej grupy 20 osobowej grupy.W klasie było pięć dziewczyn, co stanowi 25% badanej grupy.3.Analiza badań własnych3.1.Uwagi wstępneAnkieta badawcza zawiera 11 pytań.Pytania dotyczyły wiedzy respondentów na temat niepełnosprawności i ich stosunku do osób niepełnosprawnych.Odpowiedzi badanych przedstawiłam w tabelach w formie liczbowej i procentowej.Następnie przeanalizowałam je pod kątem zgodności z postawionymi problemami badawczymi pracy.Analizy danych zawartych w tabelach przedstawiłam w postaci opisowej.3.2.Analiza udzielonych odpowiedzilPojęcie osoby niepełnosprawnejlJednym z zadań badanych gimnazjalistów, było określenie, kto to jest osoba niepełnosprawna.Odpowiedzi uporządkowałam w tabeli nr 4.Tabela nr 4 Tytuł : Rozumienie terminu osoba niepełnosprawna.Kto to jest osoba niepełnosprawna ?Liczba%Osoba poruszająca się na wózku inwalidzkim1785Osoba gorzej rozwinięta umysłowo315Osoba sprawna fizycznie--Osoba chora na nowotwór--Ogółem20100Źródło : badania własne.Jak wynika z analizy danych zawartych w tabeli zdecydowana większość badanych (85%) uważa, że osoba niepełnosprawna to ktoś kto porusza się na wózku inwalidzkim.Trzy osoby wybrały odpowiedź, że niepełnosprawny to ktoś gorzej rozwinięty umysłowo.W badanej grupie większość uczniów wózek inwalidzki kojarzy się z niepełnosprawnością.Natomiast skojarzenia niepełnosprawności tylko z jednym rodzajem ułomności, jaką jest niedorozwój umysłowy wykazało kilka osób.Pojęcie osoby niepełnosprawnej obejmuje szersze aspekty dysfunkcji niż tylko poruszania na wózku inwalidzkim.Niepełnosprawni to nie tylko ludzie kalecy, używający wózka inwalidzkiego.To również niewidomi i niedowidzący, głusi, niedosłyszący, osoby z upośledzeniem umysłowym, a także osoby przewlekle chore.Badani jednak wskazali w większości na niepełnosprawność związaną z kalectwem.Może to wynikać z młodego wieku badanych i ich braku doświadczeń z osobami niepełnosprawnymi.3.2.2.Kontakt z osobą niepełnosprawnąOdpowiedzi uczniów na pytanie: czy spotkałeś osobę niepełnosprawną zawiera tabela nr 5Tabela nr 5 Tytuł : Kontakt badanych z osobą niepełnosprawną.Czy spotkałeś osobę niepełnosprawną ?Liczba%Niewidomą924Głuchą410Upośledzoną umysłowo924Na wózku inwalidzkim1642Ogółem38100Źródło : badania własneOdpowiadając na to pytanie respondenci mogli rozwinąć wypowiedź na temat niepełnosprawności wskazując na konkretne rodzaje niepełnosprawności wymienione w ankiecie.Analiza danych zawartych w tabeli pokazuje, iż zdecydowana większość wymieniła osoby niepełnosprawne na wózku inwalidzkim (42% odpowiedzi).Następnie po 24% odpowiedzi wskazuje na osoby niewidome i upośledzone umysłowo.Tylko kilka osób spotkało osobę głuchą.Tabela nr 6 zawiera zestawienie odpowiedzi respondentów na pytanie: gdzie spotkałeś osobę niepełnosprawną.Tabela nr 6 Tytuł : Miejsce kontaktu badanych z osobą niepełnosprawną.Gdzie spotkałeś osobę niepełnosprawną ?Liczba%W szkole416Na ulicy1456Na podwórku312Inne :Autobus28Szpital28Ogółem25100Źródło: badania własne.Analiza danych zawartych w tabeli pokazuje, iż najczęściej badani spotykają osoby niepełnosprawne na ulicy (56% odpowiedzi).W bliższym otoczeniu życiowym, jakim jest szkoła i własne podwórko respondenci rzadziej spotykają niepełnosprawnych (tylko kilka procent odpowiedzi).Respondenci wskazali też inne miejsca, w których mieli kontakt z osobami niepełnosprawnymi (dwie osoby na terenie szpitala, dwie w autobusie komunikacji miejskiej).3.3.Osoba niepełnosprawna w literaturze i telewizjiOdpowiedzi na pytanie dotyczące tematyki niepełnosprawności w literaturze, telewizji i filmie zawiera tabela nr 7.Tabela nr 7 Tytuł : Osoba niepełnosprawna w literaturze i telewizji [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • windykator.keep.pl
  • Strona pocz±tkowa
  • Golon Anne & Golon Serge Angelika 05 Bunt Angeliki
  • John Norman Gor 05 Assassin of Gor
  • Leslie Charteris The Saint 05 Featuring The Saint
  • Madeline Hunter Regency Post Regency 05 The Protector
  • Claire Adams [The Boss 05] The Boss Vol V (epub)
  • Mercedes Lackey Cykl Heroldowie z Valdemaru (05) Ostatni Mag Heroldów (2) Obietnica magii
  • John Updike [Rabbit 05] Rabbit Remembered (retail) (pdf)
  • Golon Anne & Golon Serge Angelika 11 Angelika w Quebecu
  • Margit Sandemo Cykl Saga o Królestwie ÂŒwiatÅ‚a (05) Noc ÂŒwiÄ™tojaÅ„ska
  • Burrowes Grace Córki ksiÄ™cia Windham 05 Marzenie lady Jenny
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • anna-weaslay.opx.pl