[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Istotne jest to, że jesteśmy dużym płatnikiem podatków, pracodawcą, że jesteśmy w porządku, właśnie dlatego warto robić PR.Najprostsza definicja mówi, że Public Relations jest to kreowanie pozytywnego wizerunku.Warto mieć pozytywny wizerunek dlatego, że działanie firmy mającej taki wizerunek jest łatwiejsze.Jest to szczególnie istotne w sytuacjach kryzysowych.Istotnym elementem są tu media.Podstawą utrzymania dobrych kontaktów z otoczeniem jest szacunek dla dziennikarzy.Ja współpracuję ze wszystkimi dziennikarzami począwszy od dziennikarzy z prasy lokalnej, dziennikarzy regionalnych (również telewizji i radiostacji), a skończywszy na dziennikarzach, którzy są korespondentami tytułów centralnych.Prasa jest nośnikiem opinii społecznej i dlatego jest istotne co się ukarze na temat mojej firmy, np.wyniki finansowe firmy czy działania związane z wprowadzeniem nowych produktów.Podsumowując chciałabym jeszcze raz zwrócić uwagę na to, że warto prowadzić otwartą politykę informacyjną, warto być wiarygodnym, warto nie kłamać, ponieważ każdy zdaje sobie sprawę z tego jak niebezpieczne mogą być media w momencie kiedy przychodzi kryzys i jak potrafią rozgłosić wszystko.Jest tak gdyż łatwiej jest budować informacje wokół złej wiadomości niż wokół dobrej.Nie uda nam się uciec od produktu gdy mówimy o firmie czy od firmy gdy mówimy o produkcie, tym bardzie, że nie warto uciekać, ponieważ myślę, że w tej chwili w naszym kraju ludzi nie za bardzo interesuje kto co produkuje, ludzie wybierają na zasadzie znajomości produktu, odpowiedniej ceny albo upodobań.Jednak uważam, że z czasem coraz bardziej istotne będzie kto to robi, jaka firma za tym stoi a nie tylko czy jest to najtańszy dostępny na rynku produkt.Kanały dystrybucji informacji o markach papierosów przedstawia zamieszczony schemat.Ponadto wizerunek marki można budować pośrednio poprzez inne kanały np.wykorzystując Formułę 1 i tworząc team zawierający w swojej nazwie nazwę marki (w ostatnim sezonie Reemtsma uczestniczyła w teamie West McLaren Mercedes).Są także inne możliwości komunikowania.Przykładem może być program West to Space.(fragmenty wykładu)Mariola KrzyżaniakW Reemtsma Polska S.A.od kwietnia 1995 roku na stanowisku głównego specjalisty ds.public relations.Ukończyła socjologię na Uniwersytecie im.Adama Mickiewicza w Poznaniu.Pracowała jako dziennikarz w dziale ekonomicznym w Gazecie Poznańskiej.Nauczyciel i pilot wycieczek zagranicznych
[ Pobierz całość w formacie PDF ]