[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Krąg z krzyżem oznacza naprzykład koło słoneczne.Spirala jest symbolem kosmosu lub wszechświata.Hantale mogąodzwierciedlać zarówno dziedzictwo przodków, jak i kontakty z odmiennymi płaszczyznamiistnienia.Równie dobrze kręgi można by interpretować jako planety lub systemy planet.Amerykański filolog Steve Canada wyjaśnia piktogramy w zupełnie odmienny sposób:tłumaczy je bowiem jako wypełnianie posłannictwa Anunnaków, o których pisałem dokładniejw mojej książce pt. Planeta Adama.Mieli oni przybyć w zamierzchłych czasach na Ziemię zpołożonej wówczas między Marsem a Jowiszem legendarnej, dziesiątej planety, Nibiru.Jatwierdzę natomiast, iż w przypadku prawdziwych kręgów zbożowych chodzi o morficzne zjawis-ko rezonansu.Na skutek rezonansu morficznego współdrgania i wymiany energii materiali-zują się bowiem w terazniejszości minione struktury nagromadzone w polu morfogenetycznym.Jako część przyrody jesteśmy zobligowani żyć z nią w harmonii, czyli w rezonansie.Ponad-czasowy Merlin jest symbolem właśnie tej zasady. 72 XKontakt z przyszłościNiezgoda wielu ludzi na światopogląd materialistyczny doprowadziła na przełomie lat sie-demdziesiątych i osiemdziesiątych do powstania ruchu New Age.Była to przede wszystkimforma protestu przeciw niefrasobliwym poczynaniom w świecie polityków i przedstawicieliKościoła.Był to również protest przeciwko powszechnie uznawanemu, lecz wrogiemu życiusystemowi wartości.Najważniejszą rolę odgrywało tu zerwanie z religią wiary i zwrot ku religiiopartej na doświadczeniu. Globalnym celem ruchu New Age jest reintegracja elementu wizjo-nerstwa umożliwiającego energiom socjalnym spojrzeć ponad mitami , pisze Swann w książcept. Szósty zmysł. Mity bowiem uwięziły w sobie polityczne nadbudowy i stanowią dziś zagro-żenie zarówno dla biosfery człowieka, jak i ekosfery całego świata.Jeśli nie przezwyciężymytych mitów, czeka nas piekło.W odróżnieniu od wyznań opartych na dogmatach religia doświadczenia pozwala każdejjednostce zrekonstruować poprzez osobiste doznania potencjał poziomów własnej świadomościw sensie życia holistycznego.Zdaniem Swanna, szczególne znaczenie ma tu postrzeganiepozazmyslowe. Nawet najdrobniejsze doświadczenie własnych możliwości, pozwalających nauświadomienie sobie wykraczających poza ciało człowieka elementów ludzkiej osobowości,połączyć nas może ze świadomością holistyczną.Nigdy wcześniej nie brano tego pod uwagę(.).Jeśli jako społeczeństwo nie chcemy respektować tych fundamentalnych możliwości,oznacza to prawdopodobnie, że podchodzimy z rezerwą do rekonstrukcji świata wewnętrznego,marzeń sennych, wyobrazni, pamięci, myśli i uczuć, a nawet procesów twórczych.Wybitny australijski neurofizjolog, laureat Nagrody Nobla, sir John Eccles jest przekonany oistnieniu niematerialnego, myślącego i postrzegającego Ja, którego funkcje nasz mózg przej-muje w stadium embrionalnym lub w pierwszych dniach życia człowieka.Właśnie toniematerialne coś czyni nas ostatecznie ludzmi.Działa to niczym łącznik mózgu i marównież fizyczny wpływ na funkcjonowanie ludzkiego mózgu.Pojęcia takie jak siła woli,poczucie własnej tożsamości czy też świadomość dają się wytłumaczyć działaniem tego czegoś , co nazywamy ludzką duszą.Eccles jest przekonany, iż owo niematerialne Ja możefunkcjonować nawet po fizycznej śmierci mózgu.Formułując to twierdzenie, neurofizjologzakłada istnienie paranormalnej, obejmującej czas i przestrzeń płaszczyzny bytu.Najwidoczniej również paranormalne zdolności nie są powiązane z czasem i przestrzenią.Najlepszym dowodem na to jest przepowiadanie przyszłości.Jakże chętnie wielu z nas spoj-rzałoby w przyszłość, by dowiedzieć się, jaki czeka nas los.Szczupły, wysoki pisarz siedział naprzeciw mnie w swojej bibliotece.Mój wzrok przemknąłpo stojących wokoło wysokich regałach, po czym spoczął na jego drobnej twarzy i żywychoczach. Jak mam to rozumieć spotkał się Pan już kiedyś ze śmiercią? zapytałem w końcu
[ Pobierz całość w formacie PDF ]