[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.W domu - zapach potraw, kwiatów w wazonie lub domowych zwierząt.Delikatny aromat perfum czy ostra wońpotu.wszystko to rejestruj w umyśle, by stworzyć realistyczne doświadczenie, które trzeba wyposażyć w odczuciawęchowe.Dotyk.Małe dzieci posługują się zmysłem dotyku, byczerpać informacje o świecie.Przypomnij sobie, jak twojedzieci niegdyś dotykały wszystkich przedmiotów.Ucz sięINERGIZACJA HOLOGRAFICZNA 55zatem od najmłodszych, powróć do zwyczaju z dzieciństwai spróbuj określić, co wtedy czujesz.Czy coś jest ciepłe, czychłodne? Gładkie czy szorstkie? Zapisuj te wrażenia w umyśle.Wyciągnij rękę i dotknij kogoś.Zwróć także uwagę naswoje odczucia, gdy ktoś dotyka ciebie.Smak.W kategorii wrażeń kinestetycznych nie wolnopominąć odczuć smakowych, zastanawiaj się nad smakiemkażdej potrawy i przypraw - czy są delikatne czy ostre,proste czy wyszukane.Analizuj również bardziej powszednie smaki: słony, słodki, kwaśny.Staraj się określić, jakimasz smak w ustach, gdy nie jesz.Może w chwilach rozczarowań czujesz gorycz, to znów, w chwili sukcesu - po udanejtransakcji lub kiedy osiągniesz wymarzony cel albo jesteśzakochany - cudowny smak słodyczy.Etap czwarty: obserwacja emocjonalnaNie ma silniej motywującego czynnika niż odczucia emocjonalne, a mimo to większość z nas rzadko zwraca na nieuwagę.Tak, emocje również mają charakter kinestetyczny -sprawiają, że nasze ciało odczuwa.Uświadom sobie, coczujesz, widząc szczeniaka, szczura lub atrakcyjną osobępłci przeciwnej.A jakie są twoje odczucia wobec zdarzeń,w których uczestniczysz czy oglądasz na ekranie telewizora? Jaki wpływ Jizyczny na twoje emocje ma widok wypadkudrogowego, pary trzymającej się za ręce, tęczy, zachodusłońca, deszczowego poranka lub pełni księżyca? Zwróćuwagę na swoje uczucia, gdy patrzysz na kogoś obcego, nakuzyna, szefa, ukochaną.Dzięki określeniu własnych wrażeń w takich i innych sytuacjach uda ci się dodać więcej filmowych kadrów" - czyli punktów odniesienia - do holograficznej inergizacji (realistycznego doświadczenia), którąbędziesz tworzył.Możesz szybko podnieść skuteczność programowania,jeśli ustalisz punkty odniesienia dla wszystkich pięciu zmysłów oraz dla odczuć emocjonalnych.Znajdz czas na PSP,czyli na Próbowanie, Stosowanie i Powtarzanie.Od dziśzacznij obserwować świat z uwagą, abyś w przyszłości, podczas tworzenia realistycznego doświadczenia miał do dyspozycji wyrazne, szczegółowe wspomnienia.-PANOWANIE NAD UMYSAEM56Wizualizacja udoskonalonaNastępny krok w pracach nad inergizacją holograficznąstanowił wielki przełom.Poszukując sposobów na udoskonalenie umiejętności wizualizowania, zdawaliśmy sobiesprawę, że mamy już klucz do rozwiązania problemu, a kluczem tym jest wnikliwa obserwacja.Musieliśmy jeszczeznalezć sposób na włożenie klucza do zamka i przekręceniego.Odpowiedz nadeszła w czasie, kiedy prowadziliśmy studia nad programowaniem neurolingwistycznym (NLP),a więc zagadnieniem języka mózgu.Nagle wszystko zaczęłosię wyjaśniać i układać się w sensowną całość.Odpowiedzna nurtujące nas pytania okazała się bardzo prosta i miałaścisły związek ze standardową wersją treningu NLP.Ażdziwne, że nikt z neurolingwistów nigdy na to nie wpadł.Na kursie NLP uczą, że kiedy człowiek myśli lub przywołujepewien rodzaj myśli, jego gałki oczne w sposób automatycznywykonują określone ruchy, ponieważ oczy są Jakby przedłużeniem mózgu.Gdy przywołujemy dane wizualne (pamięć),gałki oczne wędrują w górę i w lewą stronę, kiedy zaś konstruujemy nowe dane wizualne (wyobraznia/zdolności twórcze),gałki oczne przesuwają się w górę i w prawo.Podsumowując - kluczem jest dokładna obserwacja, programowanie neurolingwistyczne jest mechanizmem wewnątrz zamka, a metoda Silvy Jest czynnością przekręcaniaklucza w zamku.Tylko połączenie tych trzech czynnikówpozwoli nam otworzyć drzwi! Drzwi wiodące do odkrycianowego i potężnego narzędzia wizualizacji - inergizacji holograficznej.Podstawowe zasady inergizacji holograficznejSkoro więc nasze gałki oczne automatycznie wędrująw określonym kierunku - gdy myślimy czy przywołujemykonkretne myśli - to powinno być prawdziwe również twierdzenie odwrotne, a mianowicie, że aby wprowadzić do umysłu nowe dane (wyobraznia/zdolności twórcze), czyli abystworzyć realistyczne doświadczenie, musimy celowo kierować wzrok w określoną stronę.INERGIZACJA HOLOGRAFICZNA 57Zwiadomie poruszając gałkami ocznymi, możemy oszukać nasz umysł i przekonać go, by uznał realistyczne doświadczenie za coś, co już się wydarzyło i co jest fragmentem naszych wspomnień z przeszłości.Ruszyliśmy tym śladem i zaczęliśmy przeprowadzaćeksperymenty podczas naszych seminariów.Odkryliśmy,i to bez większego zdziwienia, że nowe informacje o wieleskuteczniej wywołują trwałą zmianę przekonań, jeśliwprowadzane są w stanie relaksacji alfa.Wejście w stanfizycznej i umysłowej relaksacji - na przykład za pomocątechniki dr.Silvy - pozwala nam ominąć większość blokujących analitycznych zachowań związanych z poziomem beta; dzięki temu wprowadzanie, akceptowaniei programowanie realistycznego doświadczenia jest łatwiejsze.Metoda Silvy stalą się niejako wyrzutnią ku inergizacjiholograficznej.Pełni funkcję parasola rozpiętego nad procesem tworzenia realistycznego doświadczenia, które łączyw sobie wrażenia wszystkich pięciu zmysłów.Czuwa nadprzebiegiem owego procesu i wprowadza do umysłu powstały obraz doświadczenia, wykorzystując ruchy gałek[ocznych i większe emocjonalne zaangażowanie
[ Pobierz całość w formacie PDF ]