[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Marva wierzyła, że te dzieciWierzę, że sięgnąłeś po tę książkę dlatego, że gdzieś w głębi ducha potrzebowały wyzwania i motywacji bardziej niż czegokolwiekwierzysz, iż nie poprzestaniesz na czymś gorszym, niż sobie na to innego.zasługujesz.Czy naprawdę chcesz posiąść siłę, która pozwoli ciWyrzuciła wszystkie stare książki, które opowiadały o bawprowadzać własne marzenia w rzeczywistość zamiast je niszczyć?nałach, i zamiast tego uczyła o Szekspirze, Sofoklesie i Tołstoju.Naucz się więc wybierać te przekonania, które dodają ci sił.WyWszyscy inni nauczyciele twierdzili, że jej wysiłki na nic się niepracuj w sobie przeświadczenia, które poprowadzą cię w kierunkuzdadzą, że nie ma mowy, by te dzieci cokolwiek z tego zrozuprzeznaczenia, jakie ci się według ciebie należy.Twoja rodzina,miały.Jak pewnie się domyślasz, wielu kolegów oskarżało Marvęfirma, społeczność i kraj zasługują sobie przecież na to.o to, że zniszczy życie swoich wychowanków.Tymczasem uczniowie Marvy nie tylko zrozumieli materiał, ale i rozwijali się dzięki niemu.Dlaczego? Ponieważ tak głęboko wierzyła ona w niezwykłość duszy każdego dziecka i jego możliwości uczenia się.Mówiła do nich tak jasno i z tak wielką miłością, że zmusiładzieci do uwierzenia w siebie.Dla niektórych uczniów stało sięOBUDy W SOBIE OLBRZYMA IV.SYSTEMY PRZEKONAC: SIAA TWORZENIA I.135134to pierwszy raz w ich młodym życiu.Wyniki pracy Marvy w cią jakość życia swoich uczniów, stosując trzy zasady, o którychgu tych dziesięcioleci są niezwykłe.pisałem na początku tej książki: sprawia, by zwiększali oni wymaPo raz pierwszy rozmawiałem z Marvą w Westside Prepa- gania wobec własnego życia i samych siebie, pomaga im przyjąćratory School, prywatnej szkole, którą założyła poza systemem nowe, dające siłę przekonania, które pozwolą im wyzwolić sięedukacyjnym Chicago.Po rozmowie z nią postanowiłem poroz z dawnych ograniczeń, i umacnia to wszystko, dostarczając umiemawiać z jej uczniami.Pierwszy młody człowiek, na którego się jętności i strategie niezbędne do osiągnięcia życiowego sukcenatknąłem, miał cztery lata i uśmiech, który zniewoliłby każdego.su.Z jakim skutkiem? Jej uczniowie zyskują nie tylko wiaręUścisnąłem mu rękę.w siebie, lecz również i wielką wiedzę.Rezultaty, jakie osiągają- Cześć! Jestem Tony Robbins.w dalszej nauce, są równie zaskakujące jak skutki, jakie nauczanie- Dzień dobry, panie Robbins.Nazywam się Talmadge E.Marvy odnosi w ich codziennym życiu.Griffin.Mam cztery lata.Co chciałby pan wiedzieć? Na koniec rozmowy zadałem chłopcu jeszcze jedno pytanie:- Powiedz mi, Talmadge, czego się uczysz.- Jaka jest najważniejsza rzecz, jakiej nauczyła cię pani- Uczę się wielu rzeczy, panie Robbins.Collins?- Czy czytałeś ostatnio jakieś książki? - Najważniejszą rzeczą, jakiej nauczyła mnie pani Collins, jest- Tak, właśnie skończyłem lekturę Myszy i ludzi Johna Stein- fakt, że SPOAECZECSTWO MO%7łE PRZEWIDYWA MOJEbecka.PRZEZNACZENIA, ALE TYLKO JA MOG JE KSZTAATONie dziwisz się chyba, że byłem pełen podziwu i zaskoczenia.WA!Zapytałem chłopca, o czym jest ta książka, i spodziewałem się Zdaje się, że każdy z nas powinien pamiętać o wiedzy, którąusłyszeć w odpowiedzi, że jest o George'u i Lenny.Tymczasem zdobyło to dziecko.Talmadge wyrażał się tak pięknie, że mogęmój rozmówca zaczął: zagwarantować, iż zarówno on, jak i inne dzieci z tej szkoły przez- No cóż, głównym bohaterem jest.całe życie będą potrafiły korzystać z wyjątkowej umiejętnościI wtedy uwierzyłem! Spytałem go następnie, czego nauczył interpretowania własnego życia w taki sposób, by stworzyć sobiesię z tej książki.I oto co usłyszałem: przyszłość, na jaką zasługują.Z pewnością nie czeka ich prze- Panie Robbins, ta książka dała mi coś więcej niż tylko znaczenie, którego boi się większość ludzi.wiedzę.Ona przepełniła moją duszę.Powtórzmy to, czego nauczyliśmy się dotychczas.WiemyZacząłem się śmiać i spytałem: już, że tkwi w każdym z nas wielka siła, którą trzeba rozbudzić.- A co rozumiesz przez zwrot przepełnić duszę"? Siła ta dochodzi do głosu w momencie, gdy potrafimy już podejOdpowiedzi, jakiej mi udzielił, sam bym się nie powstydził.mować świadome decyzje, które kształtują nasze przeznaczenie.- Co tak bardzo ujęło cię w tej książce, Talmadge? - spytałem Istnieje jednak pewne globalne przekonanie, któremu musimypózniej.się dokładnie przyjrzeć i z którym być może przyjdzie nam sobie- Przekonałem się, że te dzieci nigdy nie oceniały kogokol radzić.Przekonanie to wyraża się w odpowiedzi na pytanie, którewiek, kierując się kolorem skóry.Robili to tylko dorośli.A nau jest tytułem kolejnego rozdziału.czyło mnie to jednego.Chociaż kiedyś też będę dorosły, nigdy niezapomnę tej lekcji z dzieciństwa.Azy zakręciły mi się w oczach, ponieważ przekonałem się, żeMarva Collins dawała temu dziecku i wielu jemu podobnymprzekonania tak potężne, że kształtowały one nie tylko jego obecne decyzje, lecz również i całą jego przyszłość.Marva podnosiV.CZY ZMIANA MO%7łE SI DOKONA W JEDNEJ CHWILI? 137Im więcej się uczyłem, tym bardziej oddawałem się zdobywaniu coraz większej wiedzy.Zrozumienie mechanizmówoddziaływania na emocje i zachowanie ludzi stało się moją obsesją.Ukończyłem kurs szybkiego czytania i wreszcie mogłem zaspokoić swój żarłoczny apetyt na książki.W ciągu zaledwie kilkuRozdział piątylat przeczytałem prawie siedemset książek, z których niemalwszystkie dotyczyły osobowości, psychologii, podatności nawpływy otoczenia oraz rozwoju fizjologicznego.PragnąłemCZY ZMIANA MO%7łEdowiedzieć się wszystkiego, co tylko dostępne, na temat podnoszenia jakości życia i próbowałem tę wiedzę natychmiastSI DOKONAwykorzystać do ulepszania samego siebie i uczenia innych ludzi.Nie poprzestawałem na książkach.Stałem się fanatykiemmotywujących do działania kaset wideo i jeszcze w szkole średniejW JEDNEJ CHWILI?wydawałem każdy grosz na kursy uczące samorozwoju
[ Pobierz całość w formacie PDF ]