[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Przedsiębiorstwa obniżają ceny produktu, aby w ten sposób skłonić kolej-nych nabywców do zakupu.Mimo obniżenia cen jednostkowych zysk glo-balny przedsiębiorstwa utrzymuje się wciąż na wysokim poziomie.W celuprzedłużenia fazy nasycenia rynku dokonywane są modyfikacje produktu.Celem reklamy w tej fazie cyklu życia produktu jest wskazanie konsumen-tom nowych zastosowań produktu, dzięki czemu klienci nadal będą zainte-resowani jego nabyciem.W fazie spadku ograniczeniu ulega reklama i dystrybucja produktu, na-tomiast zintensyfikowana jest promocja sprzedaży.Promocja sprzedaży polegana przyznaniu nabywcom dodatkowych korzyści (np.otrzymanie rabatu).Ce-na produktu w tej fazie jego cyklu życia na rynku nie ulega zmianie, w porów-naniu z fazą nasycenia.3.9.3.BADANIE ZACHOWANIA PRODUKTU NA RYNKUWprowadzony na rynek produkt rozpoczyna cykl życia.Przedsiębior-stwo powinno obserwować i analizować sprzedaż produktu, aby dostosowy-wać produkt i pozostałe narzędzia marketingu-mix do poszczególnych faz ży-cia produktu na rynku.Marketing-mix musi być dostosowany do zmieniają-cych się potrzeb konsumentów i działań podejmowanych przez konkurencję.W tym celu niezbędne są informacje o potrzebach konsumentów, motywachich postępowania na rynku oraz na temat ocen, jakie przyznają konsumencidanemu produktowi.Informacje takie mogą być uzyskane przez prowadzeniebadań marketingowych pozwalających na systematyczne obserwowanie zmian,jakie zachodzą w potrzebach nabywców czy ocenach oferowanego produktu iprzy ocenach produktów konkurencyjnych.Oczywiście prowadzone badaniadotyczą nie tylko samego produktu - obejmują także pozostałe elementy mar-ketingu-mix, tj.ceny, dystrybucję i komunikację przedsiębiorstwa z rynkiem.Wyniki tych badań wykorzystywane są zarówno do bieżących działań związa-nych np.z modyfikowaniem produktu, jak i w działaniach strategicznych.82/183 Marketing3.10.WICZENIA I PYTANIA1.Co należy rozumieć pod pojęciem produkt?2.Spośród wymienionych par produktów wybierz te, które są substytucyjne:aJ masło śmietankowe i masło roślinne,b/ samochód i mieszkanie,c/ zapałki i zapalniczka,cU książka i długopis.3.Spośród wymienionych par produktów wybierz te, które są komplementarne:a/ dyskietka i komputer,b/ zeszyt i papier kancelaryjny,c/ kaseta magnetofonowa i magnetofon,d/ bułka i chleb.4.Wymień 10 produktów, które zakupiłeś w ostatnim tygodniu i określ, do zaspo-kojenia jakich potrzeb je wykorzystałeś.5.Jaka jest zależność między pojęciami: produkt i usługa?6.Co to jest użyteczność produktu?7.Jakie różnice występują w sposobie widzenia produktu przez producenta i kon-sumenta?8.Omów podstawowe i dodatkowe funkcje produktu.9.Kto jest ostatecznym nabywcą produktów konsumpcyjnych, a kto produktówprzemysłowych ?10.Dokonaj podziału niżej wymienionych produktów na produkty konsumpcyjnei produkty przemysłowe:mięso kupowane przez stołówkę szkolną do przygotowania posiłków, telewizornabywany przez hotel jako wyposażenie pokoju, kamera video zakupiona przezJana Kowalskiego do filmowania uroczystości rodzinnych, bułki kupowaneprzez Marię Nowak na potrzeby jej rodziny.Produkty konsumpcyjne Produkty przemysłowe11.Wymień po 5 produktów, zakupionych w ostatnim roku przez Twoją rodzinę,zaliczanych do produktów trwałych, produktów nietrwałych i usług.83/183 Marketing12.Dokonaj podziału niżej wymienionych produktów na produkty trwałe, produkty nietrwałe i usługi:mięso, telewizor, kamera video, bułki, strzyżenie włosów, buty, woda mineral-na, badanie lekarskie, naprawa obuwia, samochód, komputer, pomarańcze,zabieg kosmetyczny, czekolada, masaż, dokonanie przeróbki krawieckiej.Produkty trwałe Produkty nietrwałe Usługi13.Jakie rodzaje produktów można wyróżnić na podstawie częstotliwości doko-nywania zakupu i oczekiwań dotyczących warunków zakupu?14.Dokonaj podziału niżej wymienionych produktów na produkty powszechnegoi wygodnego zakupu, produkty wybieralne i produkty epizodycznego zakupu:mięso, suknia ślubna, telewizor, meble, strój do I komunii świętej, bułki, wcza-sy, podróż poślubna, woda mineralna,.Produkty powszechnego Produkty wybieral- Produkty epizodycz-i wygodnego zakupu ne nego zakupu15.Jakie rodzaje produktów wyróżnia się w ramach produktów powszechnego iwygodnego zakupu? Podaj po 3 przykłady produktów każdego rodzaju.16.Na czym polega wyposażenie produktu w marketingu?17.Wymień elementy wyposażenia produktu.18.Co to jest jakość i jakie jest jej znaczenie w strategii produktu?19.Jakie znaczenie ma jakość produktu przy podejmowaniu przez konsumentadecyzji o zakupie?20.Jakie znaczenie dla przedsiębiorstwa może mieć zastosowanie do wytwarza-nia produktów surowców złej jakości, powodujących obniżenie jakości osta-tecznego produktu?84/183 Marketing21.Co to jest marka?22.Jakie korzyści przynosi sprzedawanie produktów posiadających marką?23.Wymień po 3 marki następujących produktów: proszek do prania, kawa, na-poje chłodzące, pasta do zębów.24.Omów, w jaki sposób może być wykorzystywana marka produktu przez nie-uprawnione do tego przedsiębiorstwa?25.Jak oceniasz wykorzystywanie powszechnie znanych marek lub ich świadomenaśladownictwo przez nieuprawnione do tego przedsiębiorstwa?26.Jaką rolę pełni opakowanie?27.Wskaż 5 produktów występujących na rynku, których opakowanie, Twoimzdaniem, ułatwia ich użytkowanie?28.Wskaż 5 produktów występujących na rynku, które są sprzedawane w opako-waniach różnej wielkości.29.Omów wpływ opakowania produktów na środowisko naturalne.30.Jakie podstawowe informacje powinno zawierać oznakowanie każdego pro-duktu?31.Zapoznaj się z Rozporządzeniu Ministra Rolnictwa i Gospodarki %7ływnościo-wej z dnia 15 lipca 1994 r.w sprawie znakowania środków spożywczych, uży-wek i substancji dodatkowych dozwolonych, przeznaczonych do obrotu.Oceń,czy oznakowanie 10 produktów oferowanych do sprzedaży w sklepie samoob-sługowym położonym w pobliżu Twojej szkoły spełnia wymogi tego rozporzą-dzenia.32.Podaj przykład 5 produktów, które oprócz podstawowych informacji o pro-dukcie, zawierają również inne informacje, które mogą skłonić klienta do za-kupu.33.Co to jest gwarancja?34.Jaka jest podstawowa różnica pomiędzy gwarancją a rękojmią?35.W jaki sposób wykorzystując gwarancję przedsiębiorstwa chcą nakłonićklientów do zakupu oferowanych produktów?36.Na czym polegają usługiposprzedażowe?37.Wymień trzy rodzaje usług posprzedażowych.38.Wyszukaj numery telefonów 3 infolinii uruchomionych przez przedsiębior-stwa.Jaki jest cel takiego przedsięwzięcia?39.Co to jest cykl życia produktu i z jakich faz się składa?85/183 Marketing40.Scharakteryzuj poszczególne fazy cyklu życia produktu.41.Zaznacz w tabeli, jak wygląda sprzedaż produktu w poszczególnych fazachjego cyklu życia na rynku.Użyj następujących oznaczeń ( f t - wzrost sprzedaży,il - spadek sprzedaży, - utrzymanie poziomu sprzedaży lub niewielkie jejzmiany).Wprowadzenie Wzrost Nasycenie Spadek42.Co to jest struktura produktów oferowanych przez przedsiębiorstwo?43.Jeżeli wymienione wyrażenia oznaczają to samo, to wstaw między nie znak =,jeżeli mają różne znaczenie, to wstaw znak z.asortyment produkt-mixprogram asortyment handlowybranża klasa produktów44.Jaka jest różnica pomiędzy asortymentem handlowym a asortymentem pro-dukcyjnym?45.Co to jest rodzina produktów? Podaj przykłady 3 rodzin produktów.46.Co to jest klasa produktów? Podaj przykłady 3 klas produktów.47 [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • windykator.keep.pl
  • Strona pocz±tkowa
  • Piekara Jacek Alicja Tom 1 Alicja
  • Larry Elliott, Dan Atkinson The Gods that Failed; How Blind Faith in Markets Has Cost Us Our Future (2009)
  • GÅ‚uchowski Piotr, HoÅ‚ub Jacek Ojciec Tadeusz Rydzyk
  • Michael Phillips & Salli Rasberry Marketing Without Advert
  • Prosta praktyka medytacji Jacek Bolewski SJ
  • SZTYLET WENECKI Jacek Joachim
  • WarchoÅ‚y i pijanice Komuda Jacek
  • praca+magisterska +strategia+marketingowa%281%29
  • Marketing Anatomy FR
  • Sobota Jacek Padlina
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • aprzybyt.xlx.pl